fredag 4. mai 2012

Flere kjoler, mange kjoler!

Stoffer vasket og klar for å bli satt i produksjon. Noe nytt og noe gammelt. Jeg er inne i stimen og kjenner at jeg for tiden er klar for å slanke både stoff lageret og garn lageret mitt. Noen stoffer har jeg måttet supplere med, prøver meg på lin. Siden stoffene ble vasket har jeg klippet og sydd 3 kjoler. Den ene har jeg tatt opp og sydd sammen igjen og tatt opp igjen og nå er den skrinlagt! Argh! Det å kombinere trykt bomull med velour.....det gikk ikke så bra, men øvelse gjør mester!
Neste gang kommer det nok til å gå bra, om jeg ikke klarer å glemme alle feilene jeg gjorde denne gangen.. Jeg har lært og forstått at velour er litt stretchy og det var ikke min bomull. Så der skar det hele seg. Kom skjevt på sømmene og perfeksjonisten meg....dårlig kombinasjon! Andre gang vil jeg ikke snakke om. Nå er den delt i to og jeg ser ikke helt for meg hvordan og hva jeg skal lage av hver del. Men jeg har fått satt sammen 2 linkjoler, og den ene etter litt kluss og justering først av skjørt vidden deretter bærestykket ble ikke så aller verst. (Bilde kommer senere) Det gjenstår noen sømmer før den er helt ferdig, legge opp linningene, men den verste jobben er gjort, tror jeg. Burde sydd lomme på når den var delt i 2... det kommer sikkert til å gå bra det også. Ha en nydelig fredag og helg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar