fredag 25. november 2011

Ute blåser vinden, men inne er det godt og varmt.

Bekymre deg ikke for det som er forbi,
vend deg mot det som kommer.
Vær ikke redd om det går langsomt fremover,
vær bare redd for å stå på stedet hvil.



Akkurat nå om dagen er jeg igjen redd for om vi har havnet på stedet hvil, eller om vi er på vei fremover.
Etter en tung høst hvor jeg til tider har hatt føleslen av at ting er i ferd meg å gå stampe har jeg til min store forundring oppdaget at ting er rett rundt hjørnet, iallefall med tankte på at vi snart går inn i en hektisk periode, med elevoppdrag og ulike konserter/opptredener. Og jeg er glad jeg kan ta helg med vissheten om at jeg er ganske ajour med ulike brev og informasjoner som skal ut sånn at alle møter i rett tid og på rett konsert sted. For å sitere en av mine søte små elever, Det føles så lenge til Jul, men det er jo snart :-) det måtte jeg bare istemme og si at ja, det er akkurat sånn det er!

Jeg har kommet igang med julegavene, men er ikke helt i havn. Men, det er ikke så mange som mangler. Kan ikke si at jeg har snev av julestemning ennå, men den kommer nok tidsnok.

Ikveld er det skikkelig vestlandsvær ute, da er det deilig med fyr på peisen, lunt og varmt inne mens vinden uler på utsiden. Har jeg forresten fortalt dere at vaskerommet vårt er ferdig? Vel, det er det og det har bare blitt så flott! Det er så godt med mye skapplass og nå kan vi omsider kanskje få orden på kjøkkenet vårt som alltid flyter over av ting og tang. Ja, vi kan iallefall håpe.. Og vi har fått skikkelig dusj, hvem kunne tro at jeg skulle sette så stor pris på den. Fantastiske greier, god plass og foreløpig har ikke dusjforhenget klistret seg rundt beina ennå. Det lover godt. Ønsker dere alle ei god helg, om været tillater det blir det en liten tur over fjorden på oss. En liten bytur, men mest for å hilse på og feire 5 års dagen til den nydeligste jente som jeg er så heldig å være Gudmor til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar