søndag 4. desember 2011

2.søndag i Advent.

Jeg liker veldig godt søndager og enda bedre søndagene i adventstiden. Tenne lys, tid til å glede seg og tid til ettertanke.  Ikveld sender jeg lys og varme til alle som sliter, måtte det være med sykdom eller andre vanskelige ting. Jeg vet det er mange som har vanskeligheter med høytider, spesielt Jul og alt det medfører av følelser og ekstra påkjenninger som feks økonomi eller det å ha en familie som ikke er som alle andre sin og ikke minst alkohol. Måtte alle barn få oppleve at foreldre er måteholdne med alkohol og at de er der for barna sine i julehøytiden. For meg er det faktisk 3 år siden jeg begynte begynte å merke symptomer på sykdom. Det begynner faktisk å bli en hel stund siden :-)

Idag har vi hatt bakedag i venninnegjengen og vi klarte jammen meg 5 sorter fra middag til ettermiddag, julenøtter, kokosmakroner, peppernøtter, mandelmakroner og brune pinner. Så, nå mangler jeg bare en sort og vi har alle syv slag på plass. Vi bakte nemlig byggmelskjeks med hasselnøtter og sjokolade biter i går. Ikveld har vi startet på riving av gamlebadet, godt å komme igang med det siste store oppussingsprosjektet. Det neste prosjekteter blir jo av en annen kaliber, men like koselig kanskje enda kjekkere. Vi har forresten fått bekreftet at søknaden omsider har kommet til Bufetat, ikke fått noe brev fra dem ennå, men vi ringte dem og de fant heldigvis søknaden vår i "inn" posten. Gjett om vi er en smule lettet!

Nå er vi igang med innspurten på dette undervisningshalvåret og de svarte konsertklærne er funnet fram. Bare 5 elevkonserter igjen før jeg får undervisningsfri og det er med lettelse jeg registrerer at jeg har klart å øke til 70% og ikke minst at det nærmer seg ferie. Og det kjekke er at jeg starter på studier i januar, blir pendling til Oslo onsdag hver 3. / 4. uke. Utdannelsen er over 3 år, men jeg har bestemt meg for å ta ett semester av gangen. Kjekt å holde på med noe i den lange ventetiden, kanskje er vi blitt flere i familien innen jeg er ferdig, eller kanskje jeg rekker å blli ferdig innen den tid. Det siste kan fort bli en realitet for sånn som ventetiden i verden stiger for hvert år er det umulig å spå! I mellomtiden lever vi i nuet og tar hver dag som en gave. Carpe Diem. Ute snør det og julestemninger kjenner jeg kommer sigende på. Tenk 2.søndag i advent og bare 4.desember. God tid til å rekke alt vi ønsker før Jula setter inn. Ha en flott adventsuke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar