fredag 23. desember 2011

23, desember

Idag er det lillejulaften, snøen som var på besøk har regnet vekk, solen har snudd og imorgen er den store dagen. Før den store dagen har vi stresset rundt, handlet inn god mat, brukt masse tid på å finne de perfekte julegavene, noen har til og med rukket å pynte og vaske hele huset.

Vi har pyntet litt, ingen overpynting i år heller. De perfekte gavene er selvfølgelig funnet/produsert, pakket inn og levert ut. Ikveld skal vi pynte juletreet, vaske over gulvene og innimellom sitte ned og nyte en god kaffi foran tv. Jeg har egentlig ikke så mye julestemning ennå men, den kommer nok imorgen når pinnekjøttet står på bordet og Julen ringes inn. Julestemning eller ei, jeg gleder meg iallefall til Jul. Gleder meg til å være samlet ilag med resten av familien, i romjula og til nyttår, også ilag med gode venner.

Idag har jeg i tankene de barna og voksne som ikke har det så bra som oss, de som ikke er omgitt av kjærlighet og varme, de som gruer seg til Julaften og til Høytiden, de som akkurat har mistet en av sine kjære og til de som kjemper mot sykdom. Jeg har tenkt på hvilken måte kan jeg bidra? Jo, med å lage plass til og tenne ett ekstra lys som brenner for alle som trenger det. Smør krisen i Norge er jo ingenting å snakke om i forhold til den økonomiske krisen ellers i Europa og alt det andre som skjer i verden som vi helst ikke vil snakke om.

Jeg ønsker dere alle en riktig God og velsignet Jul. Måtte den bli fylt av glede, kjærlighet og varme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar