fredag 18. november 2011

En god stund siden sist!

Da har vi passert midten av november og statusen er som følger:
- Jeg må bare erkjenne at noen sånn superblogger med nye og spennende innlegg hver dag det er ikke meg! Men jeg har som mål å bli flinkere å legge ut bilder og det bør jo til og med tekniske meg klare. Jeg har begynt hoss massør for å prøve å løsne litt opp på den ytre muskulaturen som gjør meg så vondt om dagen og etter bare 2 behandlinger må jeg ærlig innrømme at dette har noe for seg! Mindre smerter og mer energi, ennå muskulaturen kjennes øm og mørbanket ut. Det er slettes ikke å forakte og det lover bra.

- Vi er i innspurten med oppussingen av vaskerommet og ekstrabadet vårt, i går gjorde elektrikeren seg ferdig og nå har vi fått automatiske sikringer til størst glede for fruen i huset. Idag er det rørleggeren sin tur til å gjøre seg ferdig og i kveld skal det tas i bruk. Men det betyr også at badet vårt kobles fra vann og det står for tur til å bli oppgradert. Gleder meg til bedre utnytting av plassen, skikkelig god dusj og ikke dusje i et bittelite badekar lengre.

- Foreløpig intet nytt på adopsjonsfronten, ikke fått noe bekreftelse fra Bufetat ennå, men jeg skal gi dem et par dager til før jeg ringer.

- På onsdag hadde jeg øving med fiolinensemble, dvs de aller fleste av mine elever, minus de aller yngste og de som startet opp hos meg i høst. Det var kjekt og ikke minst veldig nyttig! På tirsdag har halvparten av dem fått spilleoppdrag for fagforbundet og det blir enda mer spennende, mellom oss sagt var det ikke alt som var helt spikret på plass ennå. Men det er rart med det, litt ekstra øving og skjerpings har gjort mirakler før. Jeg har nok valgt litt vanskelig fellesstoff i høst, men det kommer nok til å gå bra.

- Vi har hatt noen flotte dager med høytrykk og egentlig mye sol, men jeg synes det har vært kaldt de siste to dagene. Har vurdert å finne fram mer ull, det tynne bomullskjerfet er byttet ut med noe tykkere, vantene har kommet på og lua er funnet fram. Men idag har det snudd og vi våknet til litt mildere vær og regn. Tidlig i uka ble jeg så glad og helt sikker på at jeg hadde sovet over vinteren for i bakken opp til huset stod noen av Påskeliljene i full blomst. Snakker meg om å være forvirret av årstiden! For på jobben går det nemlig i konsertøving og innøving av julerepertoar....

Ellers om dagen har vi flott besøk av naboene på baksiden av huset, de yngste er jo bare så nydelige men dem har jeg desverre ikke noe bilde av foreløpig. Disse bildene er nemlig tatt i sommer, i juni, men hadde så lyst å dele med dere allikevel.



Ønsker dere alle en flott helg, jeg skal benytte meg av muligheten til å få unnagjort noen julepresanger og har litt innkjøp å gjøre til både vaskerommet og badet.Mannen sender jeg til fjells og innimellom handelen skal jeg være barnevakt på Heidi og Siri, det skal bli koselig og på søndag er det avgårde til Etne for å feire 5 års dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar