søndag 20. mai 2012

Endelig vår!

VELKOMMEN sol, adjø regn og vind! Endelig kom varmen og det beste er at det er gode meldinger for uken som kommer! Dette er det flere med meg som har lengtet lenge etter. Her i huset rakk vi aldri å plante og ordne til 17.mai, det var da bare så kaldt og ufyselig.

Idag ble søndagsturen byttet ut med tur til Hageland og Plantasjen. Prosjekt hage....! Vi begynte for 2 somre siden, da røsket vi vekk all krims - krams hekk, voks i hop hekk. Det var rett før mannen skiftet jobb. Den nye jobben hadde nemlig ikke samme tilgang på redskaper. Ifjor,  Vi klarte ikke å bestemme oss for hva vi skulle gjøre med den, plante hekk, anlegge bed.... Først ifjor kom vi til trinn 2. Da dekket vi alt til og la ut steiner. Folk trodde sikkert vi var stein - galne, men vi har hatt en mening med det. Nemlig at det tilslutt skal bli enda litt finere. I år, 2012 skulle trinn 3 skje, plantes og ordnes. Helt sikkert til våre naboers store glede, iallefall den som vi grenser til. Naboen vår har bare den nydelige staude hagen, og jeg føler meg bare så totalt mislykket i forhold. Men, hun er ute både sent og tidlig og det er ikke jeg. Så nå har jakten startet på å få til en vakker og lettstelt hage. Jeg vet det er et umulig prosjekt, men bare med å legge stein er vi et skritt i riktig retning. Og noen fine bed innimellom, 4 totalt, det skal jeg klare å luke. Bare det fortsetter å bli fin vær og regnet ikke overtar for da taper jeg kampen mot ugraset.

Her er litt av resultatet. Så da erklærer jeg hage sesongen for offisielt å ha startet også hos oss.

1 kommentar: