onsdag 25. april 2012

Vinterens kjoleproduksjon.

Her er vinterens syproduksjon, en sort konsertkjole med lilla kantbånd i halsen, kantbåndet er lilla, men har hvite prikker og en enkel heklet kant. Skjørtdelen er i tovet ull/viscose, armene i et tynt visvose stoff og bærestykket er svart ribb. Nederst har jeg satt på svarte blonder. Nålen er fra Design Forum.
Dette er egentlig vinterferien/Påskeprosjektet mitt. Det er jersey stoff med svart bunn og kvitt mønster som er litt vanskelig å forklare, kanskje som snøfnugg men allikevel ikke det... Den er kantet og delt av et annet svart /hvitt stoff i silke og bomull. Men modellen er den samme som den over.
Denne kjolen sydde jeg sammen i høst, men har ikke hatt hverken tid eller lyst til å gjøre den ferdig. Nå derimot er jeg inne i en periode med å fullføre prosjekter, både strikking og sying så her kommer vårens koseprosjekt. Egentlig ganske kjedelig tunika, men med litt pynt blir den rett og slett litt festlig. Den er i en støv blå farge og har fått seg et par lommer som er pyntet med Tilda stoff. JEg har rett og slett sansen for fugler som pynt. Fuglene på lommene mangler øyner, tenker det kommer et par små knapper der. Ellers er jeg usikker på om den også skal få Tilda stoff rundt halsen eller om den har fått nok pynt. Det må jeg tenke litt på.

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å se hva du har fått til!! Du er superflink, det vet du vel?!!! Me snakkes ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, tante Mie! Hadde ikke klart det uten deg vet du!! Me snakkes :-)

    SvarSlett