mandag 9. april 2012

Minidrivhus i stua.

Det er så kjekt å komme hjem fra Påskeferie og se at det har begynt å spire og gro i mini drivhusene. I år som ifjor prøver jeg meg som gartner....satser på at det kommer til å gå litt bedre i år.


Dette skal bli sommerblomster, både lavendel( kvit - og butterfly), middagsblomster, stemorsblomster.  Hvis dette går bra kommer de til å vokse ute i bedet mellom alle steinene. Vi la jo en masse kulesteiner langs veien ifjor og i år skal  vi åpne duken og plante masse planter. Noen ettårige som forhåpentligvis kommer til å frø seg selv til neste år og en del stauder kommer også. Iallefall stauder som ikke sneglene liker....  Nå venter jeg på at mannen skal ordne med en såkasse til, der skal jeg prøve meg på litt ulik løk, og i den andre kassen tror jeg det må bli sukkererter, ringblomster og andre nytte vekster, kanskje litt salat? Da er det klart for at april kan begynne å vise seg fra en litt mildere side, mer varme og mye sol, det hadde vært noe!

Ha en flott 2.påskedag. Min har blitt fylt med fødselsdagsfeiring, nydelig hjortesteik til middag, kake og kaffi til dessert. Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar