torsdag 21. april 2011

Påske.

Nå er vi jo midt inne i stille uka, og det har den virkelig vært for meg. Minimalt med tv, radio og støy. Bare en god bok, litt symaskin og masse kvile. Det har gjort underverker for kropp og sjel.

Vi har ingen reiseplaner, skal bare være hjemme å nyte været. Igår dro vi til Plantesalget og fikk kjøpt litt nye og flere planter til hagen. Vi har jo en masse berg på tomten vår og prøver å lage litt bed ut av det. Stauder og steinbedsplanter er vi gode på. Jeg prøvde meg på litt frøsåing ifjor blir spennende å se hvor mye som kommer opp igjen av det. Men de har ikke blomstring før i juni og akkurat nå ser bedet mitt veldig tomt ut. Krokusen vår er ferdigblomstret og Påskeliljene og Tulipanene på god vei. Kunne tenkt meg at det var fullt av blomster, tror jeg har en tendens til å glemme at vi fremdeles er i April og det er våren som er her og vi må vente litt mer på sommeren. Så nå skal det fylles på med jord og plantes og noen planter skal skifte plass. Nye stoler til terrassen har vi også fått og nydelig være har vi. Altså ingenting å klage over!

Kjente jeg ble litt trist her i uka når jeg leste avisa og oppdaget at Grete Waitz hadde gått bort, og jeg som var sikker på at hun hadde blitt frisk av kreften...så feil tok jeg. Og samtidig ble jeg minnet på at det er snart tid for ny kontroll. Blir alltid stresset av det, men nå er det over 2 år siden jeg ble operert og måtte begynne på cellegift. Torsdag 28. april er det kontroll, skal bli godt å få det unnagjort og etterpå nyte en flott sommer. I år har vi planer om tidlig ferie og jeg har bestemt meg for å ikke jobbe på sommerskolen, skal bare vase rundt og nyte livet. Kanskje en liten tur til London, eller en annen storby? Jeg virkelig gleder meg, det er mange år siden jeg hadde hele sommeren fri.

Ønsker dere alle en riktig flott Skjærtorsdag og en fortsatt God Påske :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar