mandag 11. april 2011

April :-)

April er vel en flott måned, ikke bare har jeg fødselsdag men det er jo måneden som viser seg fra mange sider sånn værmessig. Helga har vært flott, nydelig sol og vindstille. Gode venner på besøk på lørdagskvelden og familie til kaffi på terrassen på søndag. Grillen har sesongdebutert, var til og med antydning til solbrent når kvelden kom og vi flyttet inn i varmen igjen. Og i hagen har jeg fått fjernet litt tørre kvist og kvast. Krokusen og snøklokker i full blomst, tulipaner og Påskeliljer som strekker seg opp mot sola. En stund til før de kommer i blomst, men våren er her. Rakk til og med å så litt frø og gjøre klar til mer såing hvid finværet holder seg iløpet av uka. O'lykke! Ikveld har det begynt å regne, men det gjør vel ingenting for imorgen går det ganske i ett. På onsdag kan det skinne opp igjen for da har jeg fri på formiddagen.

Dette er siste uke før jeg tar Påskeferie, en uke fylt med prosjekter og konserter for elevene og jeg bare klør i fingrene til å få ferie og komme igang med symaskinen igjen. Har så mange prosjekter som skal startes og ferdigstilles.

Ellers har vi omsider fått tatt en telefon til kommunen igjen og de hadde hatt og har det så travelt at vi måtte smøre oss med tålmodighet enda en stund til. Men vi måtte ikke være redde for å mase på dem. Skal være den første til å innrømme at jeg synes det bare er "litt" frustrerende! Men opp med motet og frem med positivismen, bare vent til etter Påsken, da må det jo være vår tur igjen:-)

Ønsker dere alle en flott uke, ut å nyte våren og fange lyset..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar