søndag 9. september 2012

Høst

Høsten har kommet både ute og inne. Hverdagen er på plass igjen, så langt har det vært nok å henge fingrene i. Regner med at det blir litt roligere nå, håper siste endring på timeplanen er unnagjort og at undervisningsroen og konsentrasjonen begynner å melde seg hos både elever og lærer.

Endelig passet både min tid og været sammen. Idag har jeg hatt en deilig formiddag i hagen. Ryddet litt ugras og stelt litt med plantene. Det er så kjekt å følge med på det som vokser og gror, selvfølgelig ikke ugraset, det skulle jeg gjerne vært foruten. Selv om det noen ganger er flotte farger og blomster på dem også. Men jeg tenker spesielt på det som jeg tidlig vår satte av små frø, i sommer var det  spirende vekster og nå, endelig og noe forsinket, står de i sin vakre fargeprakt. Jeg bare måtte ta med en bukett inn og gi til mannen i huset. Og tenk, han ble like glad som jeg pleier å bli når jeg får blomster!


Vi har ingenting hørt fra Bufdir ennå, men som stadig optimist tenker jeg at nå er det sikkert like rundt hjørnet! I mellomtiden sysler vi med hage, jobb og studier. Litt tid til strikking blir det også. Har ikke hatt noen inspirasjon til å sy i det siste, men den tror jeg kommer når det blir litt mer ro over hverdagen. I helga har vi hatt koselig besøk av et vennepar til middag og når jeg tenker meg om har vi vært veldig sosiale den siste tiden, nabo fest, kollega kveld med ost og vin, og fødselsdag feiring på Mannes. Nå er jeg snart klar for middag, hjemmelagde hjortekarbonader laget fra bunn av min mann, han har også kvernet kjøttet selv. Vi kjøpte oss nemlig Kenwood kjøkkenmaskin i sommer og den er ofte i bruk. Vi har vært så heldige og arvet kjøttkvern av Mari og idag blir den testet.

Foran oss står en ny uke med nye muligheter. Jeg skal på studiesamling i Oslo og neste helg kommer Audun Myskja til Haugesund for å holde kurs i energimedisin og dit skal jeg. Gleder meg. Ønsker alle mine lesere en flott og innholdsrik uke!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar