fredag 11. mars 2011

Fredag og fremdeles ferie:-)

Idag er det fredag og det fremdeles vinterferie, det er så deilig! Våkner opp til snø ute, kjekt det også, men det er bare det at i mine planer ligger det vår nå.  Lurer på hva jeg skal ta meg til, hadde egentlig tenkt meg en tur til Stavanger, men den ble raskt utsatt når jeg såg været og kjente at denne hælen som jeg har gått så lenge med ikke hadde tenkt å være på mitt lag. Tenk idag er det 2 år siden jeg var på sykehuset og at det ble bestemt hasteoperasjon, jeg er så glad for å være frisk! Når en har gått gjennom sånne dramatiske ting i livet blir en så bevisst på å leve og ta vare på de gode stundene. Hverdagslykke. Og best av alt, en trenger jo ikke bli syk for å lære seg å sette mer pris på livet, seg selv og de rundt en. Det beste hadde vært om en startet med seg selv, gjør noe godt for deg selv dagen. Sett av en dag i måneden som bare er din og gjør noe godt for deg selv. Tenk hvilke ringvirkninger det hadde gitt til alle dem rundt deg!

Idag er planen å handle inn litt systoff. Vet ikke helt hva jeg skal gå igang medmenfinner det nok ut. Jeg har en klar formening om barnebukse og hvordan den skal se ut, må bare finne mønster og stoff til det. Jeg sydde rundt Jul en svart tunika til meg selv, var ikke helt fornøyd med mønsteret og hadde akkurat kjøpt inn stoff til å fikse på den. Tenkte å klippe den i to og lage ny overdel, men den endte opp med å bli solgt. Så pr idag har jeg solgt 3 barnekjoler og 2 i voksen størrelse. Det er helt fantastisk kjekt å sy, best av alt er at jeg får akkurat den fargen jeg har lyst på, dekorere den akkurat sånn som jeg vil ha den og ikke minst får jeg utløp for kreativiteten :) Fantastiske greier!

Under adopsjonssolen er det ingenting nytt, vi venter og vi venter. Det krever sin porsjon med tålmodighet, men jeg prøver å ikke tenke for mye på det!

Og for de som lurer på det, det ble sykafe hos tantemie på meg her tidligere i uka. Første gang jeg har vært der og det var veldig kjekt! Anbefaler det på det varmeste. Jeg tok ikke med meg symaskinen, angrer på det i ettertid, men jeg fikk strikket ferdig en sokk, Har noen UFO prosjekter liggende, det finnes jo så mye kjekt å gjør.... men i ferien har jeg vært litt i den ånden med å gjøre ferdig ting før jeg starter opp med nye. Planen idag er å lære meg å lage knapphull. Eller kanskje jeg skal droppe knapphull og bare ta trykknapp?

Ha en nydelig dag og en flott helg, min skal iallefall nytes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar