mandag 24. januar 2011

Sjokoladekake

Vil dele ei kjempegod sjokolade kake, brownies aktig, oppskrift med dere.
75 g smør
100 g mørk sjokolade
1 egg
175 g sukker
1 ss kakao
2 ts bakepulver
65 g (vel 1dl) hvetemel
1-2 dl hasselnøtter, grovhakket.
1.Smelt smør i en kjele og lasjokoladen smelte i smøret. Pisk egg og sukker til lett eggedosis. Tilsett sjokoladesmøret og bland i mel, kakao, bakepulver og nøtter.
2.Fordel deigen ut på en stekeplate dekket med bakepapir i ca 1 cm. tykkelse, eller i en liten langpanne, 20x30 cm. Stek kaken på 160 grader i ca.25 min og del i anipper eller ruter mens den fremdeles er varm.
3.Avkjøl på rist og del i biter ved servering.
God appetitt:-)

2 kommentarer:

  1. Puh - så bra at jeg fant oppskriften igjen! Har en liten gutt som har drømt om mammas brownie i en hel uke nå og da jeg omsider skulle til å bake hadde jeg selvsagt rotet bort oppskriften min - eller rettere sagt din :-)
    Så kjekt å lese at det går fremover med adopsjonsprosessen. Du verden så mye spennende dere har foran dere <3
    Klem Torbjørg

    SvarSlett
  2. Så bra at sjokoladekaken har falt i smak og så kjekt når noen legger igjen spor etter seg :-))

    Ja, her der det mye kjekt på gang, kjempespennende og ikke minst mye mer krevende enn jeg først hadde trodd. Men vi holder motet oppe ved tanken på det gylne lyset u andre enden av tunnellen.

    SvarSlett