torsdag 13. januar 2011

Overlock maskin:-)

For en fantastisk oppfinnelse! Jeg har bare såvidt begynt å sy med den, men jeg er allerede begeistret og helfrelst! Imorgen skal jeg på et aldri så lite minikurs hos tante mie, gleder meg til å bli enda bedre kjent med symaskinen min.

Denne uka har mannen vært bortreist og jeg har fått gjort ferdig en ull kjole/tunika som var bestilt og en geburtsdagspresang i isblå velour med hjerte og mansjetter i  lilla silke.. Jepp, den falt i smak! Ellers har jeg denne uka sydd en kjole til meg selv i velour, lilla med kanter i orange bunn med rosa prikker. Den ble så kul og helt meg! Gleder meg til å ta den i bruk:-)) Ellers har jeg rett og slett fått hette dilla, alt jeg lager er med hette. Kunne tenkt meg en alvehette på kjolen min, men det ble en helt ordinær hette, fint det også. Og jeg har klippet stoff til to tunikaer og en kosebukse. Har også stoff til en kjole/tunika i silke og et skjørt. Jeg gleder meg allerede til våren og sommeren. Fantastisk å kunne sy egne klær, det er så utrolig tilfredstillende å kunne "mekke" sjøl.

Ellers er jeg klar for en travel helg, øving imorgen kveld, deretter hente mannen på flyplassen og på lørdag øve halve dagen og på kvelden den årlige Nyttårskonserten med Nord Rogaland Symfoniorkester. Gjest i år er Christina Bjordal. Det hele avsluttes med nyttårsfest for orkesteret. Gleder meg til søndag for da har jeg helt fri og skal bruke dagen til å sove ut. Ønsker dere alle en riktig flott helg og til de av dere som skal på konsert, god fornøyelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar