lørdag 20. oktober 2012

Sjokoladekake


Det er høst og tid for innekos, diverse festligheter etc. Og i den anledning har jeg igjen lyst å dele med dere denne kjempegode sjokoladekaken. Det er vel egentlig en brownies kake, og ikke mindre god av den grunn! Jeg skal på høstfest idag og denne skal jeg ha med til kaffien. Gleder meg til å bake den, men først en tur på øving til konsert imorgen kveld. Benytter anledningen til å ønske dere en fantastisk helg, ikke så lovende vær, men husk dagen en din og du kan påvirke hvordan du vil at helgen skal bli ;-)



SJOKOLADEKAKE

75 g smør 

100 g mørk sjokolade

1 egg

175 g sukker

1 ss kakao

2 ts bakepulver

65 g (vel 1dl) hvetemel

1-2 dl hasselnøtter, grovhakket.

1. Smelt smør i en kjele og la sjokoladen smelte i smøret. Pisk egg og sukker til lett eggedosis. Tilsett sjokoladesmøret og bland i mel, kakao, bakepulver og nøtter.

2. Fordel deigen ut på en stekeplate dekket med bakepapir i ca 1 cm. tykkelse, eller i en liten langpanne, 20x30 cm. Stek kaken på 160 grader i ca.25 min og del i snipper eller ruter mens den fremdeles er varm.

3. Avkjøl på rist og del i biter ved servering.

God appetitt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar