torsdag 2. august 2012

Høst kolleksjon


Hvis været som er utenfor vinduet skal beskrive hvilken årstid vi befinner oss i, må jeg si høsten! Heldigvis er det dårlig vær over hele linjen. Sjelden jeg blir værsyk, men nå har vi hatt nok regn for i sommer! Hvis det blir høye strømpriser i år skjønner jeg ingenting. Jammen meg bra at vi skal til Budapest i høst.

Så regn ute, da finner du meg stort sett inne. For det er snakk om ganske mange mm regn og det er virkelig vått i skogen. Så hva skal jeg finne på da? Heldigvis er det OL på tv. Jeg har jo et par strikkeprosjekter gående og noen har jeg allerede blitt ferdige med. Og det ene har jeg måttet legge litt på siden, for jeg har selvfølgelig klart å kutte meg i høyre pekefing, det er så fryktelig tynne pinner at den til slutt klarte å skli gjennom skinnet. Så, mens jeg venter på den ordentlige høsten har jeg startet på kolleksjon. Hverdagskjole som har plass til ulltrøye under når den årstiden dukker opp. Jeg har klippet 4 kjoler til og de må legges opp og kantes før jeg syr dem sammen. Satser på at symaskinen er litt mer samarbidsvillig imorgen og at det går kjappere enn idag. Jeg gjorde det jo litt ekstra vrient for meg selv når jeg skulle prøve noe nytt. Prikkete bånd under empirelivet til å trekke snor i. Plass til tykk ulltrøye! Modellen er min egen. Jersey toppen er laget av stoff fra SS og skjørtet er av lilla babycord også fra SS. Prikke stoffet som er brunt i bunn og rosa prikker har jeg kjøpt hos tante Mie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar