fredag 17. juni 2011

Prikkedag!

Det sikreste sommerferie tegnet jeg husker fra jeg var liten er prikkedagen. Det er fast tradisjon, fredagen i den uka skolen slutter. Jeg husker mamma ventet på meg utenfor kirken etter skolegudstjenesten og vi ruslet til byen for å delta på prikkedagen. Vi kunne hatt den glotte finværsperioden på forhånd, men sort settt så snudde været på prikkedagen. Når jeg husker tilbake har jeg flest minner om regn, men det kan jo være for at det blir litt ekstra kaldt og surt da. Men uansett, gågata var full av folk på jakt etter gode prikketilbud og husker at mamma formante meg om å holde et godt tak i hånden eller kåpa sånn at jeg ikke skulle komme vekk fra henne. Jeg husker at det var ikke kjekt å være liten da, for de voksne tok jo ingen hensyn og det var lett å bli tråkket på tærne eller skubbet i. Men stort sett gikk det jo bra.

Så kom det en periode hvor jeg var med korpset eller kulturskolen på tur og da var det min store sorg at jeg ikke fikk vært med på prikkedag for vi pleide stort sett å reise noen dager før skolen sluttet. Det var tider med gode minner :-)

På adopsjonsfronten er det jo ingenting nytt å fortelle ennå. Vi er blitt veldig gode til å vente og akkurat nå fyller vi ventetiden med oppussing av vaskerom og etterpå skal badet tas. Skal ha litt sommerferie også, vi reiser noen dager til Riga og etter det blir det litt bilferie. Da kjører vi rett og slett etter finværet.

Igår var jeg ferdig med avslutningskonsertene før sommeren,  imorgen drar jeg til Kongeparken ilag med juniororkesteret, ingen spilling, bare kosetur. Gleder meg! Neste uke er det planleggingsdag på mandagen, legge timeplan og gjøre opptak av nye elever på onsdagen. Så har jeg sagt at der setter jeg strek og tar meg en velfortjent ferie!

Ønsker dere alle sammen en riktig god helg, og ikke minst en god sommer til de av dere som allerede er bgeynt på ferien!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar