tirsdag 22. desember 2015

Julekort 2015.



Tenk, snart jul.... det er ikke mange dagene igjen. Ifølge pakkekalenderen til mannen i huset har vi 4 pakker igjen til julaften. Tiden går så altfor fort! I år var planen å få sendt julekort til venner og kjente. Men så tok livet en uventet sving og det ble rett og slett travelt for meg med
en mor som måtte følges opp litt mer enn vanlig. Idag har jeg endelig fått vår julehandel unna, mat er handlet inn, har ikke 7 slag i kakeboksene men nøyer meg med 4 og jeg har bare spart noen småting som skal ordnes imorgen. Har i tillegg noen ærend for min mor. Det blir nok julekveld i år også, har heldigvis enda et par dager på meg. Advent i huset på haugen har vært begrenset til kalender til avdeling spisestue og takk og pris for vår kjekke tradisjon med nabogløgg 4.søndag i advent for da fikk vi jammen oss et
rent hus til jul! Så får det heller være med at handelstanden har tjent mer på meg enn normalt, strikkelysten og konsentrasjonen forsvant i slutten av november men jeg håper den finner tilbake til meg igjen ved årets slutt. Har nok garn å ta av, forstår ikke det, jeg som liksom skulle ha kjøpestopp. Må innrømme at det har blitt litt nytt garn iløpet av året, men mye av det har også blitt strikket opp. Men, det gamle lageret mitt har ikke krympet så veldig mye.

2015 har på mange måter vært et spennende år og har bært med seg flere nye erfaringer og nye bekjentskaper. Den aller første følelsen som meldte seg på 1.nyttårsdag var stillhet og et år til å avslutte og bygge energi, nesten litt stille før stormen følelse. Et år til å avslutte og gå videre.

Vi startet med å få alle papirene våre vel avgårde til Ungarn og vi har aldri vært så nærme som nå. Ingen tildeling til oss ennå, men det hadde vi heller ikke forventet. Så hva fyller vi ventetiden med? Alt som er kjekt og det som ikke er så kjekt men som må gjøres, altså helt vanlige ting. Jeg har personlig oppdaget at flere sider ved det å skulle bli mor, som å lett ta til tårene eller være hysterisk for kanskje eventuelt ovenstående eller fremtidige farer.... ikke bare kan skyldes hormoner. Jeg som hele tiden har sagt at dette er en prosess som går ved siden av oss, ehh...jeg tok feil! Det går veldig mye energi og mange tanker har - og blir fremdeles tenkt. Heldigvis, innimellom, klarer jeg å slippe tankene og bare være her og da er livet ganske bra å leve og innimellom klarer jeg også å le av galskapen.

Enkeltmannsforetak, egen praksis, flotte elever på kulturskolen, en fantastisk kjekk, flott og unik mann og venner som jeg setter stor pris på. Jeg må jo heller ikke glemme; et helt mandskor som har en unik evne til å gjøre en grå, trøtt og sliten tirsdag til en opptur. Altså, jeg har absolutt ingenting å klage på! Et yrke som også har brakt med utenlands, helt fantastisk å få spille hardingfele for ca 120 portugisiske barnehagebarn.  Jeg gleder meg til skuddåret 2016 og alt det vil bringe med seg. Tenk vi får en helt unik sjanse, 366 dager uskrevne blanke ark. Fyll den med det som hjertet begjærer, grip dagen og nyt livet. Jeg ønsker dere alle en fredfull høytid. Riktig god jul og et godt nytt år!

Varm og god juleklem fra lavendeloghjerter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar