torsdag 3. desember 2015

Advent

Oj, allerede 3.desember, ukendagene går unna i et rasende tempo. Julebordsesongen er allerede godt igang og til helgen er det ikke mindre enn to stk. Jeg nyter mørke desember morgener med fyr i ovnen, telys, sudoku og noe godt i koppen. Ingen tv eller radio, huset er helt stille. Jeg har vært kjekk og snill i år også, flere pakkekalendere har jeg delt ut. En kalender henger på kjøkkenet vårt, ikke min men til min gode og snille mann.

Ellers er konsertsesongen stemt og spilt igang, først ut var Attekattenoa på tirsdag, ikeld skal juniororkesteret ha generalprøve og kvelds, imorgen er det Kulturskolen sin julekonsert i kirken og neste uke har vi elevkonserter fra mandag til torsdag kl.17.30 og kl.19. Innimellom så tenker jeg, det er snart juleferie og det kjenner jeg skal bli godt og er sårt tiltrengt akkurat nå. Merker nå at jeg ikke har hatt høstferie så jeg gleder meg veldig til å få undervisningsfri. Late dager og ingen timeplan å følge.


Attekattenoa holdt kakekonsert for familie og venner. Kakekonsert betyr, først spiller vi konsert og viser hva vi kan og etterpå spiser vi kake, drikker kaffi og saft.  For de yngste er det en ypperlig første visning, trygt og godt. De er jo vant til å ha publikum, voksne og søsken i salen på hver øvelse. Hver familie har med seg et bidrag til felles kakebord og vi ordner med kaffi og saft. Alltid like vellykket! Dette er en av kakene som foreldrene hadde med, så nydelig dekorert! 

Ønsker dere en flott advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar