mandag 12. august 2013

Sensommer.

Sommeren er på hell! Kjenner den kommer krypende, høst snerten i lufta. Snart er det hverdag igjen med havregrøt og striskjorta! Spør du om jeg er klar, vil svaret være både ja og nei! Det er nesten som om det er avhengig av hvilken fot jeg står på når du spør.... Det er jo alltid så mange prosjekter en gjerne skulle hatt gjort og denne sommeren har iallefall flydd avgårde. Tenker det er en god følelse for da har jeg klart å fylle den med mange kjekke ting, som besøk av store og små, reising, familiebesøk fra Statene, ny tapet på kjøkkenet, dagsturer, bading og soling.

Og jammen meg, hvis du har fulgt bloggen en stund vet du jo også at august september var tiden som skulle komme til oss, dette er jo på sett og vis en magisk måned for oss. Vi kan i disse dager starte opp igjen med adopsjonsøknaden og i første omgang til kommunen for å få en oppdatert sosialrapport. Noen av dere vet jeg bare venter på å lese akkurat dette innlegget. Flere runder har vi gått og tenkt gjennom hva vil vi egentlig? Hvor går veien vår? Ikke lett å vite, men vi har iallefall kommet frem til hva vi ønsker. Begge to er inne i den siste ferieuken og vi bestemte oss like godt for å hoppe i det. Det var bare å sette igang med innsamling av de ulike dokumentene. Listen er lang og dagen har gått til med å skrive søknader, besøke ulike offentlige instanser og telefonering. Vi er så effektive og kan hvis vi vil! Har fått bestilt og gjort unna det meste og derfor kan vi si at vi pr. i dag er i rute! Jeg hadde glemt hvor frustrerende systemet kjennes ut, men kom fort på det igjen kan du si! Men, nå er vi igang! Veien er lang, men denne gangen må det vel være vår tur, eller?

Ha ei flott uke!

1 kommentar: