tirsdag 25. juni 2013

Sommerferie.

Lykken med sommerferie er å lese gode bøker, strikke/sy, nyte blomster og flor i hagen og få kvalitetstid ilag med store og små venner! 
 
Å kunne bruke en hel dag på fadderbarn, å se verden i deres perspektiv. Dagen idag har vært en sånn dag. Den startet med å besøke og drikke kaffi ilag med min beste venn Camilla.  Hos Camilla bor det i tillegg til hennes mann; 4 små som jeg setter veldig stor pris på og en firbeint som jeg mistenker å være særdeles glad i alle og ikke bare i meg. Han hopper velvillig opp og gjør seg til for alle som verdiger ham et anerkjennende blikk. Idag fikk jeg hilst på og herjet med det yngste fadderbarnet mitt, hilst på 3 av 4 "tante" barn i huset.
 
Deretter gikk turen til Haraldsvang, Vangen, ilag med nok et fadderbarn. Fadderbarnet mitt, hans søster og deres mor, min veldig gode venninne Elsa. Vi har vært høyt og lavt, til topps i stupetårnet, plukket blomster, matet svanene, endene, spurver og selvfølgelig måkene, vi har nesten plumpet, føyset og humpet, vært på stien og mellom trærne og ikke minst oppi trærne og i klatrestativet..Vi voksne har fått pratet ilag mens ungene lekte og vi har spist niste. Når vi spiste nisten vår kom disse søte spurvene på besøk. Tiden og dagen går så fort når en har det kjekt!
 
Det er heller ikke så dumt med overskyet/regn vær. Da får en gjort så mye inne som feks å rydde i klesskapet og i andre skap. 2 poser overlevert til Camilla, 3 poser til Fretex, en sekk skal jeg kaste og enda er jeg ikke helt ferdig. Det er så deilig å rense ut litt gammel gørr. Noe har jeg hatt i en del år, skikkelig utvasket, og andre klær har ligget i skapet siden jeg var syk. Nå var det på høy tid å komme videre. Gi slipp på sommeren for 4 år siden. De har ligget innerst i skapet og bare ventet på å bli sortert, men jeg har ikke helt klart å finne ut hvordan. Skulle jeg kaste dem, la noen arve dem eller bruke dem selv? Spørsmålene har tatt sin tid og jeg har gitt dem sin tid til å finne svaret sitt.  Igår kom svaret og jeg kunne skride til verket. Nå har de ligget så lenge i skapet at jeg hadde for det meste glemt ut hvordan de såg ut og da kjenner jeg at det gjør ingenting om noen i nær omgangskrets bruker dem. De minner meg ikke lenger på, og vekker ingen gamle følelser lengre. Dette gjorde meg godt og det var helt på tide å rydde dem ut. (De jeg brukte mest har jeg selvfølgelig kastet!) Vips, der var jeg ferdig med skoskapet, veskene og klærne. En verkende rygg, venstrefot og nakke ble mye bedre med en god natt søvn. Når jeg omsider våknet kjentes det ut som om jeg hadde gått mange mil, trøtt i kroppen, men samtidig kunne jeg kjenne på en letthet og mindre stivhet. Jeg har fått ryddet plass til noe nytt og Audun; jeg tror jammen meg at jeg klarer å bryte med Eika og komme inn til essensen og bygge nytt! Akkurat nå føler jeg meg utrolig sårbar, kjenner det jobber på fremsiden min. Jeg skal ikke dvele i gamle minner, de har blitt omgjort til erfaring, en erfaring jeg skulle gjerne vært foruten, men på samme tid har den gjort meg sterkere og enda sannere.
 
Jeg ønsker dere en fantastisk flott uke, gjør noe godt for deg selv! Hvorfor gjøre noe godt for deg selv, fordi du fortjener det! Du er vakker og unik, tenk det finnes kun en som er akkurat som deg. Deg selv. Jeg leser en vakker bok som heter blomstenes språk. Siterer et dikt fra boken " en rose er kun en rose er kun en rose". Det samme gjelder for deg!
 
<3 lavendeloghjerter.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar