fredag 28. juni 2013

Ferie syssel del 1!

Etter uendelig menge minutter med rydding i klesskapet har jeg nå omsider kommet utenfor hoveddøren. Mannen holder på å skifte noen råtne bord på øst siden og har samtidig tenkt å bygge et lite skap sånn at vi kan gjemme unna litt hageredskaper. Så da kan ikke jeg være verre, få unna noe som jeg har tenkt på en god stund. Jeg synes at oppgangen vår er ganske fin, iallefall trappeoppgangen, men på utsiden av den er det veldig kjedelig, mengde med barnåler som gjør jorden veldig sur, ikke engang ugresset vil gro. Så derfor har jeg lenge tenkt på å ordne til et bed på utsiden av trappen inn mot gjerdet. Har også brukt litt tid på å finne ut hvilke planter jeg skal ha. De må tåle både vått, tørke og litt sur jord grunnet barnåler. Så da har jeg kommet frem til at jeg har lyst å prøve steinbed planter.

Som takk for et flott undervisningsår fikk jeg 4 flotte steinbed planter fra en av elevene mine. Jeg har også plass til dem langs innkjørselen, men nå fikk jeg et spark bak til å fikse et nytt bed! Ennå jeg har ferie har ikke tiden strukket til før nå i ettermiddag. Ikke store bedet, men det tok sin tid å spa, snu jorden og rense det for en deeeel røtter. I tillegg til de 4 fra eleven min hadde jeg ordnet med 3 selv. Noen hadde kommet seg i jorda allerede og det var på høy tid for resten iallefall å få seg litt vann. Det gjør seg med litt mold under neglene, blir så godt humør av sånn og ikke minst super fornøyd med seg selv. Så får vi se hvem som overlever sesongen og hvem som må byttes eller flyttes på til neste år. Hva synes dere om resultatet? Jeg synes ikke det ble så verst.


 
Hele forsommeren og frem til idag har bestått av å rydde og idag gikk det over til å rydde ute og plante nytt. Jeg har også rukket å lese noen riktig gode bøker og flere ligger for tur. Men hva skal neste store prosjekt bli? Hva blir ferie syssel 2? Sa jeg forresten at jeg skal på jentetur til Madrid, ikke det nei, men jo det skal jeg. Ilag med søster og hennes yngste jente, som foruten å være tantejente også er mitt fadderbarn. Gleder meg til en uke ilag med deg, Juliemor :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar