onsdag 27. mars 2013

Sool og feriestemning!

Villsauene på vei fra Haraldsstøtta
Idag er nok en fantastisk dag, tenk å kunne sitte ute og spise Påskelunsj i bare ullgenseren. Livet er jo bare flott!

Får mange spørsmål om dagen ang adopsjonsprosess og alt det som hører inn under det. Vet ikke alltid hva jeg skal si og kjenner at jeg repeterer meg selv og tankene rundt utsettelsen og den symptomfrie perioden som vi er blitt avkrevd til å være i 5 år. Og det er helt greit, glad for at jeg har studiene og glemmer det faktisk i hverdagen. Det er liksom noe som pågår ved siden av meg, det går sin gang og får ta den tiden det trenger. Vi kommer til å bli komplett en komplett familie, foreløpig er vi komplette og har det bra sånn som hverdagen er! Men siden jeg først har slått på tankene er det jo på ene siden hyggelig å tenke på at i disse dager er det bare 12 mnd igjen før vi forhåpentligvis blir godkjente, at vi har lagt bak oss 4 symptomfrie år og at vi starter opp med hele prosessen på nytt om 6 mnd.  Med andre ord, ikke lenge igjen før vi er back on track! På den andre siden er det veldig vanskelig å svelge og vite at det er så stor forskjellsbehandling innen saksbehandling av forhåndsgodkjenning for utenlandsadopsjon! At det er så stor forskjell ang hvilken kommune du bor i og ikke minst hvilken landsdel du tilhører. Det gjør meg sint! Klart noe av det er på egne vegne, men vel så mye og kanskje enda mer på andre sine vegne. Jeg ønsker at vi får et mye mer rettferdig system som ikke forskjellsbehandler, men som ser og gjør det rette. I mellomtiden nyter jeg naturen og det flotte Påskeværet.  I ettermiddag gikk min kjære og undertegnende tur i vår vakre kystkultur. Her er noen bilder med det som vi såg.

Med dette ønsker jeg dere en flott og innholdsrik Påske! Hilsen lavendeloghjerter.

 


På vei til Kvalsvik
Veien ut til Kvalen


Krosshaugen


Isen som slipper, det går mot vår!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar