søndag 13. januar 2013

Januar 2013!

20 dag Jul, siste sjanse for å få Jula ut. Jeg kjenner en lengt mot vår. Friske blomster i vårlige toner, overalt i stuen finnes vaser med friske blomster. Selvfølgelig i ulike hvit og rosa farger, fra det sarte til det skarpe og selvfølgelig har tulipanene kommet i hus! Jeg er klar for vår. Om det er lengt mot sol og mer lys, eller om det er ny begynnelse, at det skal sprette og gro rundt meg... jeg vet sannelig ikke! Men, det er jo bare snakk om noen uker så er vi der. Jeg gleder meg til fortsettelsen, i mellomtiden øver jeg meg på å bare være! Jeg prøver også å finne, få tak i mine intensjoner for 2013. Men jeg tror de sitter litt langt inne, iallefall vanskelige å få tak i dem - kanskje for mye støy på mottakeren evt senderen? Jeg har fått lånt boka om Marcello Haugen og jeg er tapt mellom permene, tror jeg må si at jeg liker sjangeren bigrafier også nå. Det må skyldes alderen og kanskje litt sjangeren!

Det nye året startet rett på med flytting og bytte av dag for elevene mine grunnet samling på Ski. Denne uken har vært en normal arbeidsuke, med litt ekstra krydder. Helga har vært alldeles nydelig med venner rundt bordet lørdag og lammelår med tilbehør som ble delt. Hva er vel bedre å dele et godt måltid ilag med gode og kjære venner, det gir meg en følelse av å være rik! Jeg er også med på utfordingen, Pay it Forward 2013, så nå driver jeg å pønsker ut hva jeg skal finne på :-) Gleder meg til å overraske skjønne mennesker. Etter kalenderen min å dømme blir det ikke noe hvile på laurbærbaldene dette halvåret heller, kalenderen er som alltid i ferd med å fylles opp. Idag har jeg bestilt flybilletter, var heldig og fikk tak i noen rimelige, selvfølgelig går de tur/retur, kull 8 samling på Ski.Ikke alle samlingene er i boks, men jeg er på god vei.

Helga har vist seg fra en alldeles nydelig side, sol, klart og kaldt vintervær. Nydelig utevær, om enn litt kaldt. Men, da er det godt det finnes ull! Og ja, jeg har omsider kommet igang med symaskinene igjen. Har vært på salg både hos tante Mie og Singer, investert i lin i drops farger, gleder meg til å sy meg en ny vår kjole. Nå må jeg bare finne et kult mønstret elastisk stoff/ribb og jeg er klar for en ny sesong. Ellers har jeg startet på å lære meg Bachs blomsteressenser. Vanskelig å lese seg til det så jeg må prøve det praktisk, øve, øve, øve. Vel det var det som låg på mitt hjerte i kveld. Ønsker dere alle trofaste og nye lesere en fantastisk uke!

Ukens utfordring: Hva er din intensjon?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar