mandag 8. august 2016

Sneglestatistikk!


Sneglekampen i hagen. På med støvler, regntøy, hagehansker og bøtte har jeg vært å se om kvelden i hagen. Har til og med fått ett eget tråkk i det våte gresset. Jeg er på sneglejakt. Det hele startet med at jeg syntes det var i overkant mange som møtte meg i trappa, planter som ble spist opp av snegler. Jeg bestemte meg for å ta affære, vise hvem som er sjefen! Jeg begynte å skrive antallet opp for å ha ett samlet tall ved sesong slutt. 

Ca samme tid august 2015 hadde jeg plukket 2652 i bed og hage. Det syntes jeg var mange nok! Så langt i år, jeg har trosset regn og plukket jevnlig men ikke hver dag har jeg fått en økning i antall funn. I år har jeg 3176. Æsj, og dobbelt æsj! Meningen min var jo ikke at det skulle øke med snegler men at bestanden skulle bli mindre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar